Onze tweede week (eindelijk weer goede WIFI) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu Onze tweede week (eindelijk weer goede WIFI) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu

Onze tweede week (eindelijk weer goede WIFI)

Door: Joke en Ted

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ted

09 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

Woensdag 3 augustus:
Na afscheid van Laurie en Sierra vertrokken we om 9.30 uur met als doel: Palm Springs en Yoshua Tree Park. Bij Palm Springs een tocht met de grootste kabelbaan ter wereld gemaakt naar een hoogte van 2500 meter.
Op het San Jacinto-plateau een prachtige rondwandeling gemaakt.
Daarna naar camping “Black Ground” bij Joshua Tree. Een mooie, rustige camping in een prachtig natuur, waar we voor het eerst in de tent gingen slapen. In een envelop betaalden we de overnachting en we kozen een mooi plekje uit. Lekker gekookt, gewandeld en heerlijk geslapen.
Af en toe kwam een haas met hele lange oren even kijken of het goed ging met ons. Ook nog leuke vogels gespot.

Donderdag 4 augustus:
Geen douche op de camping, dus maar even een keer flink de oren gewassen. Vlot op weg naar Yoshu Tree National Park, waar we bij het Visitors Center een “All American Parkpass” kochten, waarmee we in veel parken toegang hadden. In het park langs diverse mooie plekken gereden en uiteindelijk de auto geparkeerd om vervolgens een prachtige wandeling te maken in de Hidden Valley. We zagen enorme yucca’s, zeer diverse plantensoorten en fraaie rotspartijen. Daarna met de auto dwars door het park naar een andere uitgang gereden. De tank volgegooid, want we gingen op weg naar Kingman, waarbij we ruim 250 km door de woestijn moesten rijden (snelste en kortste route). In het begin zowaar nog even een regenbui en vervolgens warm en droog. Geen interessante rit. We pikten aan het einde wel alvast een stukje Route 66 mee. Uiteindelijk in Kingman een motel gevonden en ons daarin geïnstalleerd. Nog wat geshopt en natuurlijk heerlijk gedoucht.

Vrijdag 5 augustus:
Vroeg wakker! Joke maakte alvast eten klaar voor later die dag m.b.v een magnetron.
Van Kingham reden naar Williams over de Historisch Route 66. Onderweg was dat goed te merken aan de leuke bezienswaardigheden. We zagen en fotografeerden vervallen café’s en ranches en natuurlijk hele oude auto’s. Inspiratie voor de Disneyfils van cars. We proefden sfeer in Williams en kochten een souvenir (magneet).
Het was nog vroeg in de middag en we besloten het laatste stuk tot de Grand Canyon te rijden. We vonden even buiten Tusayan een leuke natuurcamping in het bos. Het was er druk, maar gelukkig was er nog een plaatsje voor ons voor 2 nachten.
Tusayan is een klein plaatsje aan het zuidelijke beginpunt van de Grand Canyon. Prachtige elanden gezien! We deden er een paar boodschappen en vanwege Wifi dronken we iets bij McDonalds.
Bij de tent gegeten en vroeg naar bed.

Zaterdag 6 augustus:
Vol verwachting naar de Grand Canyon gegaan. De werkelijkheid overtrof de stoutste verwachtingen. In het park reden shuttlebussen. Je kon uit- en opstappen waar je wilde. Wij zijn tot het einde van de langste route gegaan, Hermits Rests, en zijn van daar terug gaan wandelen. Het was allemaal zo prachtig dat Joke haar gekneusde teen bijna vergat. In totaal zo’n 9 km. gewandeld langs de immense kloof die de Coloradorivier in de miljoenen jaren heeft uitgesleten. Aan het einde van de dag kwam er een regenbui. Terug in Tusayan hebben we bij een healthy Mexican gegeten.
‘s Avonds werd het koud en we zijn vermoeid heel vroeg gaan slapen.

Zondag 7 augustus:
Vroeg opgestaan en op pad richting Monumental Valley. Het eerste deel reden we zo’n 45 mijl langs het vervolg van de Grand Canyon. Nogmaals genoten van een aantal fraaie uitzichtpunten.
De weg vervolgde zich door een wisselend landschap, steeds met andere soorten bergen. Bij Kayenta geïnformeerd naar overnachtingsmogelijkheden. Er bleken maar twee hotels, duur maar bovenal vol!
Vanwege het feit dat we sinds we Californië verlaten hadden we nauwelijks nog telefoonbereik, laat staan WIFI hadden, op de bonne fois naar Monument Valley. Ook daar waren maar twee hotels. Inmiddels één kunnen bellen en ook hier bleek alles vol, ook de campings. Net besloten dat het dan maar een nacht inde auto werd, zagen we ineens een bordje ‘campingground’. Een slimme Indiaan had op zijn erf een aantal tipi’s geplaatst en een aantal faciliteiten gebouwd. Hier mochten we op een veldje ons tentje opzetten. Na een eerste verkenning van Monument Valley hebben heerlijk gedouched, zelf gekookt en lekker buiten gezeten op het aangelegde terrasje.

Maandag 8 augustus:
Prachtige rondtour met onze eigen auto door Monument Valley. Alsof we deel uit maakten van de film ‘once upon a time in the West’. Deze en andere westerns zijn ook daar gemaakt. Daarna op weg naar het noorden naar Moab. Motel gevonden met zwembad! Moab is een grote, gezellige plaats met veel outdoor mogelijkheden.
’s Avonds alle internetdingen bijgewerkt.

• 09 Augustus 2016 - 10:23

Anneke:

Wat een prachtig avontuur, geniet nog van alles.

groetjes Anneke en Wim