Nog meer Parken - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu Nog meer Parken - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu

Nog meer Parken

Door: Joke en Ted

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ted

13 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Dinsdag 9 augustus:
Bezoek aan Arches National Park. De bijzondere bogen in de rotsformaties vormden het hoogtepunt van de tocht. In vergelijking met de andere parken vonden wij dit park het minst spectaculair.
Op de terugweg kwamen we langs een korte trail, waar we fossiele voetsporen van dinosaurussen in de berg konden zien. We reden ook naar het Dead Horse Point. Een lus in de rivier in de vorm van een hoef, waarin op het omsloten land paarden werden opgedreven om te vangen. Aan het einde van de lus konden ze immers geen kant op.
Nog een extra nachtje in Moab geslapen.

Woensdag 10 augustus:
De dag begonnen met een museum/winkel met allerlei fossielen en stenen. Dinosaurusbotten en eieren gezien. Weer in de auto nu op weg naar het Capital Reef National Park. Hier reden we dwars doorheen en onderweg hebben we heel verscheidene dingen gedaan en gezien. Allereerst passeerden we het kleine Goblin Valley State Park, waar de rotsformaties je fantasie inspireerden. Het leek wel een smurfendorp met paddelstoelhuizen en talloze trollen met hoeden, alpinopetten en dieren. Heel grappig. In het Capital Reef hebben we de Hickman Bridge Trail gelopen. Fruita was een pioniersdorp waar we het schooltje nog van konden zien en waar we in de nog steeds bestaande boomgaarden perziken mochten plukken. In Torrey hebben we in een motel geslapen met prachtig uitzicht. Bij een Mexicaan gegeten. Onderweg kroop er een slang voor ons over de weg.

Donderdag 11 augustus:
Naar het Bryce Canyon National Park gegaan. Onderweg stopten we bij Escalante Petrified Forest State Park. We hebben daar een trail gedaan door een bos vol versteende bomen en stronken. De mineralen die in de fossiele bomen waren getrokken zorgen voor de meest fantastische kleuren. Zo mooi. Ondanks de drukte in Bryce vonden we plek op de Sunrise Campground, midden in het park op loopafstand van het hoogtepunt: het Amfitheater. Weer een totaal ander gebergte. Heel imposant en mooi. Een shuttlebus reed ons door het park en bij de stops maakten we diversefikse wandelingen.
De navojo Trail leidde ons tot in de diepte van de canyon, zodat we op de bodem van het Amfitheater liepen.

Vrijdag 12 augustus:
Als inmiddels echte nomaden weer ons hele boeltje opgepakt en naar Zion. Gelukkig hoorden we op tijd dat er een flash flood was geweest, een windhoos met heel veel regen. Hierdoor was een rotsblok zo groot als een grote bestelwagen naar benden gevallen en deze blokkeerde onze route naar Zion: Route 9.
Met een grote omweg naar de andere kant van het park, waar gelukkig wel in konden en we weer met shuttlebussen werden gereden. Het was er meer dan 40 graden en daarom hebben we ons beperkt tot kleine uitstapjes. Wel hebben we de River Trail naar de Narrows gelopen. Een eenvoudige wandeling die eindigt in het water, waardoor je in door het water in de nog smallere kloven kan komen. We kwamen niet ver. Door de hoosbui was de waterstand nog hoog en moest je zo ver en diep door het water dat we daar na één lastige oversteek toch maar verre vanaf hebben gezien.
Na dit avontuur doorgereden naar St. George. Hier weer een klein hotel gevonden. Heerlijk geslapen!
Op naar Las Vegas.

• 15 Augustus 2016 - 15:48

Rob:

Wat een prachtige foto's bij een schitterende omgeving. Heel bijzonder.

• 16 Augustus 2016 - 09:11

Gonny:

Na al het natuur geweld! Viva Las Vegas. Weer een heel ander spektakel. Veel plezier daar. We hadden hier ook water overlast alleen in de keuken! Saai hé! Groetjes en geniet van de laatste week. Gonny