Death Valley en terug naar Santa Monica, LA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu Death Valley en terug naar Santa Monica, LA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu

Death Valley en terug naar Santa Monica, LA

Door: Joke en Ted

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ted

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Santa Monica

Vrijdag 19 augustus:
Las Vegas afgerond met een dagje in het zwembad van MGM. 's Avonds gaan eten in Spice Market, een buffet opgedeeld in diverse landen.

Zaterdag 20 augustus:
Vroeg naar Death Valley vertrokken. Aangezien het tusen de 45 en 50 graden zou worden, 2,5 gallon water mee en voldoende eten.
We wilden deze heetste plek op aarde toch niet missen.
Meer dan de moeite waard, ondanks de smog die er heerste, waaarschijnlijk door de grote branden.
Overal zijn we maar hooguit een kwartiertje uit de auto gegaan want 48 (!) graden is echt verzengend heet.
Einde van de dag al naar Barstow gereden, een grote stad vlak voor LA.
Daar een hotelletje gevonden.

Zondag 21 augustus:
Vlakbij Barstow was een spookstadje, waar vroeger zilver werd gedolven. Ontzettend leuk. Alsof je in een western rondliep. Omdat we heel vroeg waren was er vrijwel niemand.
Onderweg was de I15 gelukkig weer open na de Blue Cut Fire, waarbij 80.000 mensen zijn geëvacueerd. Het was verschrikkelijk om te zien. Zulke grote gebieden en zoveel verwoest.
Vervolgens op weg naar onze laatste bestemming, tussen Venice en Santa Monica.
's Avonds bij een India's restaurantje gegeten. Het was super eenvoudig maar hemels eten!

Maandag 22 augustus:
Dagje zee. Fiets gehuurd en langs het strand gefietst. Heerlijk.
Gegeten in Santa Monica bij R&D Kitchen, Amerikaans eten met heerlijk vlees.

Dinsdag 23 augustus:
De laatste dag. Berichtje gekregen dat ons vliegtuig later vertrok. Daarom op ons gemak ingepakt, 's middags naar Beaming voor een door Jan en Laurie meerdere malen aangerade Acai-bowl.
Via de haven van Marina de la Reij naar het vlieguig.
Auto ingeleverd en naar het vliegtuig.
Einde van een vakantie met grootse belevenissen!!

• 25 Augustus 2016 - 13:56

Wim:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad, enorm veel gezien, genoten en een schat aan herinneringen
    rijker. Goede reis naar huis, is inmiddels misschien al gebeurd, en tot ziens.

groejes Wim en Anneke

• 26 Augustus 2016 - 15:26

Rob:

Aan alle mooie dingen komt een eind, ook aan deze prachtige reis. Genoten van jullie enthousiaste en gewelidge verhalen. Hoop dat jullie een voorspoedige terugvlucht hebben gehad. en een behouden thuiskomst.

Grt. Rob en Herma.