De laatste dagen in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Joke en Ted Hageman - van der Moolen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Malawi

Blijf op de hoogte en volg Joke en Ted

27 Juli 2012 | Malawi, Lilongwe

Nog even relaxen…..,donderdag 26 juli (0 km).
In de avond en nacht was de wind weer behoorlijk aangewakkerd. Wasgoed droogde daardoor snel.
We zijn gaan wandelen, met een gids, door een prachtig landschap van rotspartijen aan de ene kant en rijstvelden en moerassig land aan de andere kant van het zandpad. We wilden naar een lagune waar nijlpaarden te zien zouden zijn. Het laatste stukje naar de lagune moesten we door het moeras met een kano, die niet zo betrouwbaar was. “So”far, so good” was daarop ons motto en dus keerden we wandelend terug. In een dorpje zagen we nog eens goed de bereiding van Nsima.
Bij terugkeer de gids bedankt voor zijn begeleiding. Hij bleek al wandelend een auto te hebben geregeld voor onze laatste etappe naar Lilongwe morgen.
In de Lodge weer naar het zwembad en ’s avonds als afsluiting van ons verblijf daar gegeten in het restaurant. En om ook dit etentje een Malawi-effect te geven was er zo’n uur geen electriciteit. Ook bij kaarslicht was het eten heerlijk en feitelijk nog romantischer.
Tot slot nog een afzakkertje in de bar.

Onze laatste etappe, terug naar Lilongwe, vrijdag 27 juli (37,37 km).
Van Senga Bay naar Salima gefietst. Daar even koffie gedronken in afwachting van onze “taxi” naar Lilongwe. Exact op de afgesproken tijd om 10.00 uur was de pickup er. Fietsen en bagage opladen en op weg. Een rit over 95 kilometer, die voor ons sowieso fietsend te zwaar was vanwege de enorme hoogteverschillen, zou te lang zijn om vóór het donker binnen te zijn.
Om 11.30 uur waren we in Lilongwe en lieten we ons afzetten op een plek die we nog herkenden van de eerste dagen. Even naar een andere Lodge gekeken, maar die lag zo ongunstig dat we besloten weer terug te gaan naar Mufasa Lodge waar we in het begin al waren. Het beviel ons toen en nu dus weer. Daar de tent opgezet, gedoucht en de stad in gewandeld. We deden boodschappen voor het eten en kochten, na flink afdingen, nog een mooi beeld.
In de keuken van de Lodge weer lekker eten gekookt en dit daarna met een lekker glaasje rode wijn gegeten.

• 28 Juli 2012 - 12:02

Rob:

Hoi Ted en Joke,

Ik wens jullie een voorspoedige terugreis

• 29 Juli 2012 - 12:11

Hallo Ted En JOke,:

Hallo Ted en Joke,

Een fantastische ervaring rijker, ik heb meerdere reacties geplaatst, maar zie ze niet, maar goed het
    is jullie weer gelukt om een "onbekende", avontuurlijke reis te ondernemen, met goed gevolg afgelopen.
    Hartstikke gaaf en leuke foto,s. Een goede terugreis toegewenst, mochten jullie inmiddels onderweg of thuis zijn, geniet nog maar lekker na.